Alla inlägg under januari 2014

Av Emilia Kangas - 30 januari 2014 20:47

Onsdag: Helt vanlig skoldag, efter skolan for jag med Agnes, Pisa och Linn till stan. Vi for först till Sweet wasa och fikade och sedan gick vi till simhallen. Vi gymmade i kanske lite över en timme och sedan for vi hem. Jag ska börja fara till gymmet 1 gång i veckan:) Jeeej :) Man måste börja röra på fettet nå lite oxå..

Torsdag: Inget speciellt hände... Åt lite karkki, kom hem, hade tråkigt och tittade på Jersey shore... Imorgon är det äntligen (!) öppet hus igen :D Och det är allt för idag :)

Puss & Kram
//Miili<3

Sweet wasa :) Jag tog en key lime pie och en varm choklad.

Vid simhallen..

Av Emilia Kangas - 26 januari 2014 19:33

Det har varit en helt vanlig dag idag :) Jag vaknade imorse rutn 9 tiden och gick ut på lenkki med Nizze & Valpen. Sedan runt 12 tiden kom Johanna med hennes pojkvän Jimmy och hämtade mej så stack vi iväg till Jakobstad :) Vi for till mommo och moffas för att hälsa på där. Min ena kusin, Simon, bor hos dom medan hans föräldrar är i Thailand med pappa och Anki. När vi kom dit så hade mommo lagat mat så vi fick äta mycket! Sedan kom min adra kusin, Alexander (alltså Simons äldre bror), och Nicke. Vi satt och talade och åt glass, bulla och drack kaffe. Sedan fo vi hem igen och jag gick ut med doggisarna. Vi ringde pappa tidigare idag också. Via Skype, så vi kunde se honom också via kameran. Det var också helt najs. Men inte har jag gjort så mycket mer förutom ätit chips och glass. Tjockis nr 1 här :) Ska titta på nån film och sedan lägga av för dagen :)


Puss & Kram

  //Miili<3






 Heart On Cheek      Food

Mmm...                                            
                             Köper du mej ma, såå har du köpt mitt hjärta <3

dark paradise: Photo | via Tumblr      Untitled

Hur jag känner när lärarna talar om ingenting               Jag vill haaaa!!!

under lektion...


:)       Fashion & Quotes | via Tumblr

Skulle gärna ha någon att dela ett sådant         Jag har funderat på att testa lösögonfransar...

smycke med....


me likes | via Tumblr     YUMMY������

Herreguud! Ser så jävla gott ut! <3<3<3       Ännu mera maat!<3<3<3<3<3<3<3<3

Av Emilia Kangas - 25 januari 2014 21:49

Idag vaknade jag runt 9. Igår hade jag och syrran fettat oss något extremt och tittat på skräckisar... Vi tittade på en film som hette "Insideos" (stavning?).. Skit hemsk! Me vi pausade när det var typ 10 minuter kvar och gick och la oss. Klockan var typ halv 2 på morgonen såå... Me imorse när vi vakade så gick Johanna med hundarna och sedan fortsatte vi titta på filmen... O_o Men annars har jag inte gjort så myket.. Runt 4 tiden for jag till Bella och då for vi till affären för tt handla lite mat och godis. Vi for först till Holms och ví hade med deras sötis Lacey :) Hon är en King Charles spaniel. Men i hittade inte nå avokado vid holms å då for vi vidare till sale. Där mötte vi upp Emmi :) Men Bella såg att ett par Hankmo bor var i sale så hon vågade inte lämna Lacey där ute.. SÅ jag stannade med Lacey medan emmi och bella for in och handlade... Och jag känner ju dom där hankmo borna.... Vissa av dom tittade på mej när han såg att jag stod med en liten hund i famnen... Såg säkert jätte smart ut.. Efter en stund kom äntligen Emmi och Bella. Då for vi tillbaka till Bellas och lagade tortillas. Eller... Ja, jag och Emmi laga di.. Bella stod och såg på ;) Vi åt ca 2 tortillas på var och sedan gick vi till ett annat rum för att titta på film. Vi såg på "Linas kvällsbok". Den var rätt så snuskig men jttebra annars :) Medan vi tittade på den så fettade vi oss med B&J, godis och  skålar chips... Så nu har jag fettat mej i 2 dagar.. :) Tjockis här hej hallå. Men det har varit min dag ungefär :) Tittade just på Madagascar med syrran. Ska nog snart gå och sova :) så gonatt med er <3


Puss & Kram

  //Miili<3 

Av Emilia Kangas - 23 januari 2014 21:05

Idag var det skit tråkigt i skolan... Och på fysik fick man tinnitus med mindre. Men då skulle också hela klassen skrrika för fullan hals, så det var rätt så kul. När jag kom hem så åt jag pizza som Johanna hade lagat :) Omnom. Sedan tittade vi på några avsnitt HIMYM. (How I Met Your Mother) Älskar den serien! Efteråt drog vi på oss halarna och stack iväg till Vassor för att fix hästarna :) Jag mockade medan syrran fixade vatten och saker. Och när vi kom hem så laddade jag upp en video från igår och bakade cupcakes. Johanna ska ha tills imorgon i skolan så då fick jag slänga ihop unefär 30 cupcakes :) Men det vrar kul, sedan gick jag ed hundarna, tömde pooplådan och tittade på HIMYM igen... (Nerdalert här) Och nu ska jag börja titta på GG... Måste väl testa den serien också. Och jag har redan bestämt mej för vilka tillval jag ska välja :D Jag ska välja: IT (datasaker), B-språk (franska) och bildkonst. Annars ha det inte hänt något speciellt, men jag talade faktiskt med pappa på telefon idag :) Eller, mersagt via Skype.


    Puss & Kram

      //Miili<3 

Av Emilia Kangas - 21 januari 2014 17:35

Idag har jag varit i skolan, men det hände inget speciellt :) På gympa skulle vi skrinna, men jag hade inga skrinnskor så jag fick låna, men sedan fick jag gå till styrke salen så jag tränade lite :) Jag lyckades faktist lyfta 80 kg! Proud girl here ;) Btw, jag har också en YouTube kanal som ni skulle kunna checka in ;) Jag heter Miili Kangas... Jag har bara lagat 2 videor, men jag började för några dagar sedan sååå..... Inte så värst bra men det får duga tills jag har fått en videokamera :) I söndast for pappa iväg till Thailand så det är bara jag och min syster hemma nu.. Men det är bara en och en halv vecka tills dom kommer hem, så det gör inte så mycket. Och inte har det jänt så mycket mera :) Seeees :*

Puss & Kram
//Miili<3

Av Emilia Kangas - 18 januari 2014 14:10

Igår for jag till en kompis efter skolan med buss och vi lagade våfflor och for på bio :) Vi tittade på "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Den var jättebra! rekommenderar den nog. Men vissa delar fattade man inte riktigt om man inte kunde så mycket om politik och historia.... Men den var kul och Robert Gustafsson blir aldrig för gammal :) Och idag kom Katta till mej och vi bakade kladdkaka och satt och snackade om hennes konstiga klass xD Sorry om någon från hennes klass läser detta.... <3 Imorgon åker pappa till Thailand och då är jag ensam hemma (ja, eller nästan syrran kommer bo här med mej) ... För 2 veckor. Men det gör inte så mycket, det enda dåliga är att det är kallt och jag måste stiga upp extra tidigt.... :( Men som ersättning för thailand så tar pappa mej till London :D Jeeej :) Men det är allt som hänt idag :)

(Myki smilisarXD)


Puss & Kram

  //Miili<3

Av Emilia Kangas - 16 januari 2014 15:08

Idag var det en helt vanlig skoldag och 10.35 hade vi en innebandy match. Jag e med i klasslaget och vi spelade mot 7G. Men vi förlorade med 1-0 :/ Sugand... Vi spelade under en rast så vi blev ungefär 10 minuter försenade till rella och Kaski blev lite arg men hon kan gå och ta sig.. Sedan hade vi matte och 2 timmar fysik efteråt och sedan var denna tråkiga skoldag slut... Hatar torsdagar. Och nu sitter jag och väntar på mat och sedan tänkte jag göra våfflor :)

Inget annat har hänt idag förutom, men jag lägger upp några foton sedan :)


 Puss & Kram

  //Miili<3



Av Emilia Kangas - 15 januari 2014 16:09

Denna dag började med att jag försov mej och blev väckt av pappa som tyckte att han kunde skjutsa mej fast jag hade 25 min före jag skulle börja gå mot bussen... Men inte kan man klaga, slapp ju att stå ute i kylan ;) När jag kom till skolan var jag så sjukt trött! Men jag satte mej ner och väntade på att det skulle ringa in... Efter morgonsamlingen for vi vidare till huslig ekonomi, och då lagade vi fransk fisksoppa, oststänger och våfflor :) Jag lagade våfflorna och själv tyckte jag att dom blev jättegoda :) Andra timmen skulle alla samlas i gympa salen för att rektorn skulle tala om lite allt möjligt, men det var så trångt där! Vi blev tvungna att sitta på golvet och först la dom oss i rader och sedan skulle vi sitta ner också.. Fatta att man typ blev på trampad när man skulle stiga upp också... Aj, säger jag bara. Efter 2 timmar med huslig så hade vi engelska, vi läste och översatte nån random text. Sedan matte, då räknade vi typ bara. Till sist hissa, men vi skulle göra några frågor så man höll på att somna med mindre.. Efter skoldagen så gick jag bara till skåpet och hämtade min jacka och gick ut. Det blev lite ensamt på bussen, för Ika hade stuckit till Kotipizza, Katta var på sjukhuset och Linn kom visserligen nog med bussen men hoppade av i Kvevlax redan såå.... Tillslut kom jag hem och då kom Johanna och nu har vi just ätit och jag har lagat 1/4 av läxorna...  Och nu borde Katta kanske ha kommit hem :) Så hon kommer till skolan imorgon:D Men det är nog allt som har hänt idag ;)


Puss & Kram

  //Miili<3



The Point | via Tumblr     Thats it  (1) Tumblr    :)

I want it! <3                                      We Heart It

~                                                 
                 ~True~


Presentation

"Don't use #YOLO as an excuse to do stupid things."- Wiz Khalifa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards