Alla inlägg den 11 januari 2014

Av Emilia Kangas - 11 januari 2014 19:13

Vad heter du? Emilia


Smeknamn? Miili, Kangas, Emilia eller sjuon..


Ögonfärg? Brun. (skulle hellre ha blå..)


Hårfärg? Brunt med blonda slingor ;) Så 50/50


Längd? 159 cm


Vikt? 53 eller 55 "I'm fat and I'm proud of that" LoL( vi har två vågar och dom visar helt olika..)


Singel? Jupp.


Blev du kär i år? Ja...


Bästa vänner? Katta, Ika och Linn :)


Var bor du? I Västerhankmo.


Hur har ditt 2013 varit? Nog helt ok.. Det blev bättre mot hösten:)


Bästa som hände under 2013? När jag for på ridläger och träffade Katta och hoppade för första gången med världens bästa sköthäst <3


Hur såg ditt nyår ut? Jag var hos Ika och tog foton och lekte med sprakastickorna ;)


Senaste resan? Thailand 2013. Vi for till Kao Lak.


Hur tror du att 2014 blir? Man får väl hoppas på det bästa bara... Nämen, nog tror jag att det blir helt bra nog..


Vad ser du fram emot 2014? Min London resa med familjen och ridläger..


Ålder? 13 år, fyller först i juni...


Syskon? Ja, 2 syskon, båda är äldre än mej.


Ditt fulla namn? Emilia Maria Kangas


Husdjur? 3 katter och 2 hundar. Plus 1 kanin, men den bor hos min syster.


Favorit djur? Hästar! Finns inget bättre. No horses = No Life


Favorit färg? Vinrött eller blågrå isch...


Hemskaste minnet? När min mamma dog för fem år sedan...


Bästa minnet? Ojj.... Finns många, men senaste är nog ridlägret i Solf <3


Hobbyer? Scrapbooking, rida, teckna och måla, vara med kompisar, shoppa, ta hand om hästar, blogga och vara på öppet hus ;)


Jobbigaste stunden 2013? Oj,  finns inga vad jag kommer ihåg.. Kanske provläsningen...


Är du nöjd med ditt utseende? Nog helt... Nog finns det en hel del som jag skulle kunna ändra på men det är ganska omöjligt...


Vad gillar du mest med dej själv? Kanske ögonen... Inte finns det något speciellt.

 

Nyårslöften? Har inga. Skulle aldrig kunna hålla dom ändå.


Vad tycker du att bevisar att man har vuxit upp? Nät man inser att nyår inte kommer förändra ens liv.


Röker du? Nej. Har aldrig gjort, kommer aldrig att göra.


E du emot rökning? Inte e det väl trevligt, men det är ju ens eget val om man vill börja röka eller inte.


Beskriv den perfekta pojkvännen? Längre än mej, beskyddande, luktar gott och söt :)


Längsta förhållandet? 0 dagar.... aldrig varit i ett.. :/


Bästa filmen? Warm bodies och Carrie.


Okej, det var lite om mej och nu kommer jag inte på nå frågor :)


Puss & Kram

  //Miili<3




Av Emilia Kangas - 11 januari 2014 15:20

Idag vaknade jag typ halv tolv, och började dagen med en stor frukost :) Efter det for jag med brorsan och gick ut och gick med doggisarna. Vi gick tills vi kom till Kvevlax ungefär.. Men idag var det ganska kallt, tyvärr. -10 ungefär.... Så trevligt att gå ut i jeans alltså. När vi kom tillbaka så kom syrran och då var det bara att byta till onepiece och stickarsockor så for vi iväg till vassor för att rida. Vi slängde bara en filt på Ginny (hästen) och red runt i hagen. Idag gick hon jättefint. Hon gjprde vad man än ville och när jag bara gick med henne så följde hon efter mej jättesnällt. Efter en och en halv timmes ridning så gick vi in och drack varm choklad, åt kex och tittade på Family Guy. Efter två avsnitt av FG så for vi tillbaka till Hankmo. Just nu sitter jag med familjen och kollar på "10 things I hate about you". Och nu har jag skaffat ett Weheartit konto. Så nu har jag suttit och hearta en massa bilder:) Men det är typ allt vad jag har gjort idag.. Gör kanske ett inlägg imorgon, om jag orkar ;) 

 

Puss & Kram 

  //Miili<3

Presentation

"Don't use #YOLO as an excuse to do stupid things."- Wiz Khalifa

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards